Monday, November 8, 2021

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Parim näide, kuidas mitte teha

auto24.ee

õpitavus - Peamine ülesanne on leida üles kõik auto müügikuulutused teatud auto osadele (mark, tootmisaasta, kütus jne). Sait saab selle ülesandega hakkama, nii et mu vanaisa, kes kunagi arvuteid ei kasutanud, sai otsingut kasutada. Kuid see ei muuda ümber tõsiasja, et lisaks põhiteabele on saidil sadu erinevaid plokke, mis võivad tekitada segadust.

tõhusus - Sait on nii vananenud, et muudab selle üsna lihtsaks (ehkki liiga informatiivseks). Pideva saidi külastamisega tekib mingi puutumatus kasutute infoplokkide suhtes, mis võimaldab põhifunktsioone (auto põhiotsingul) probleemideta kasutada. Aga niipea kui saabub aeg uute funktsioonide õppimiseks (näiteks auto müük), siis tuleb jälle kannatada.

meeldejäävus - Iga kord, kui ma seda saiti külastan, unustan ma, kuidas seda kasutada, ja leian pidevalt uusi funktsioone (keegi ei lisa neid, ma lihtsalt kohtan neid sellel saidil esimest korda).  Liiga palju teavet ruutpiksli kohta

vead (tegelikult veakindlus) - Nuppe on liiga palju ja teabega plokid on liiga väikesed (kõik ei tea, kuidas pilti suurendada), mis võib viia juhusliku valikuni, mis on ebavajalik.

rahulolu - Olen ärritunud, et see sait on populaarne. Müügikuulutuse lisamine maksab kuus 13-25 eurot, selle saidi sellise kohutava ergonoomika ja disainiga peaksid kuulutused olema tasuta. Tõepoolest, tänu sellele, et kuulutused on tasulised, ei lisa paljud sinna oma autosidki.

Probleem on selles, et meil pole alternatiivi, kuhu kõik võiksid minna. Kui mõni alternatiiv ilmub, ei taha kõik sellele üle minna, sest: "auto24.ee töötab ju, miks peaksin teisele vahetama?". Ja umbes 90% kasutatud autode müügi turust langeb auto24-le, mis tähendab, et ilma suure reklaamikampaaniata pole uuel alternatiivil lihtsalt nõudlust (keegi ei saa saidist teada -> keegi ei vaata sellel saidil müüdavaid autosid -> nii et keegi ei müü neid seal)


Soov saidil rohkem aega veeta

tesla.com

õpitavus - Saidile minnes pakutakse teile kohe tooteid, mida saate osta (kuna neid pole palju, pole navigeerimisega probleeme). Peale ühe toote valimist on olemas minimalistlik soovide valik ning nende soovide video + tekstikirjeldus.

tõhusus - Leht on tehtud nii, et kõik saab selgeks juba esimesest külastusest ning põhiülesanne (toote ostmine või põhiteabe vaatamine) on nii lihtne täita, et on isegi uudis, kus 10-kuune laps ostis auto püsivara uuenduse.

meeldejäävus - Saidil pole palju infot, et segadusse ajada, seega on iga saidi külastus pigem meelelahutus, kus kiirus pole oluline.

vead (tegelikult veakindlus) - Leht on tõesti väga kasutajasõbralik ja ilus, kuid selle eest tuleb maksta sellega, et see neelab palju arvutiressursse ning seetõttu pikeneb mõne lehe avamise aeg ebameeldivalt.

rahulolu - Niipea kui külastan saiti tesla.com, suureneb iga sellele kulutatud minutiga minu soov midagi osta. Disain on nii "kerge", et saja tuhande dollari hinnad ei tundu olevat nii kõrged, kui nad tegelikult on.

 

 

 

1. https://www.techtimes.com/articles/261646/20210618/tesla-upgrade-unnoticed-10-month-old-baby-10-000-worth-non-refundable-package-tiktoker.htm
2. https://auto24.ee/
3. https://www.tesla.com/

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home