Sunday, November 7, 2021

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini

Mulle tundub, et iga arvutihuviline tahtis kunagi "häkkeriks" saada, suuresti tänu muidugi erinevatele filmidele (videotele), kus häkkerid korraldavad uskumatuid asju, mille peale jääb mulje, et need on päris geeniused.

Pärast minu järgmist videovaatamist, kus "häkkerid" tungisid tervesse hoonesse, otsustasin, et on aeg muutuda samaks. Sattusin juhuslikult Eric Stephen Raymondi artiklile, tänu selle klikipeibutuspealkirjale Kuidas saada häkkeriks? Pärast paari lehekülje lugemist mõistsin, et see pole see, mida ma otsisin, ja sulgesin selle dokumendi. Sel hetkel ootasin näha suurt õpetust, mida järgides võin samm-sammult häkkeriks saada, kuid see osutus lihtsalt Raymondi enda mõtetega segatud näpunäidete kogumiks.

Nüüd olen selle dokumendi edukalt lõpuni lugenud, kuid minu arvamus selle kohta pole muutunud. Usun siiani, et see ei too mingit kasu, vastupidi, ärritab. Kohe alguses võrdleb Raymond nn "krakkereid" ja "häkkereid", teatades otse, et esimesed ei vääri mingit austust ja näitab nende vastu välja oma vastumeelsust. See, et vanad arvutinohikud nimetavad kõiki "krakkeriteks", ei muuda neid vähem ohtlikuks ega rumalaks kui valged häkkerid.

Raymond räägib mõningatest ilmselgetest asjadest, mis taanduvad sellele, et heaks spetsialistiks saamiseks pead õppima ja mitte loll olema ning "häkkeri" tiitli panevad sulle teised, samad spetsialistid.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home