Arendus- ja ärimudelid
Panen kirja kaks näidet, mis on seotud ühe ettevõttega - Valve.
Ärimudel
Steam loodi selleks, et võimaldada kasutajatel osta Valve mänge, kuid mõne aja pärast platvormi laiendati ja teised arendajad said oma mänge Steam'is tasu eest müüa, mis viitab sellele, et Steam töötab komisjonipõhise ärimudeli kallal (kus ettevõtted loovad side ostjate ja müüjate vahel, lihtsustades seeläbi tehingut).
Steam'is on ka sisseehitatud kauplemisplatvorm, mis võimaldab mängijatel omavahel kaubelda erinevate virtuaalsete esemetega, võttes jällegi teatud vahendustasu tehingu väärtuselt.
Steam on olnud ka freemium mudeli liider juba mitu aastat, pakkudes tasuta mänge oma kasvu kiirendamiseks ja laiema publikuni jõudmiseks.
Arendusmudel
Ettevõttel on juhtimisse mittetriviaalne lähenemine. Valve projekt algab järgmiselt: keegi otsustab selle käivitada. Ja ongi kõik. Arendajad otsustavad, kuidas oma aega ja energiat kõige paremini kasutada, mis toob ettevõttele ja kliendile kõige rohkem kasu. Samas kasutab enamik Valve arendajaid projektide haldamiseks Scrumi – firma kontoris on palju ratastega tahvleid ja kõik need on kaetud kleebistega. Just paindlik Scrumi metoodika võimaldab luua uuenduslikke projekte ning viia need ellu tõhusalt ja õigeaegselt.
1. https://www.pcgamer.com/steam-versions/
2. https://www.feedough.com/how-does-steam-work-steam-business-model/
3.https://www.americanexpress.com/en-us/business/trends-and-insights/articles/getting-rid-of-the-chain-of-command/
4. https://www.youtube.com/watch?v=zpUb1Jv7qJ0
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home